Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 27 juli 2011

Några sista semesterglimtar

Bodens Järnvägsstation, gången till spåren.
I kväll har vi vinkat av min kusin och hennes man (det är min kusin som skriver i bloggen Aktuellt i Grekland). Det har varit så roligt att ha dem hos oss! Tack vare dem så har också vi kommit oss ut på intressanta och vackra utflykter i Norrbotten.




Vi var till Piteå och bl.a. till Pite havsbad - men det var lite för ruggigt för att bada.

Vi var upp på Dundret, Gällivare. Det blåste kallt, men det var vackert. På väg upp plockade vi en några nävar hjortron.

Vi tog också en tur till Kiruna. Owe och jag påmindes om åren vår son gick på Rymdgymnasiet där.
Vi var uppe på Loussa och såg på den fantastiska utsikten. Vi var också till Stadshuset, Kiruna kyrka och en sväng till Jukkasjärvi. Tänk, så vackert land vi bor i - för att inte tala om Norrbotten!

Nu har våra kära släktingar åkt och semestern är slut.

2 kommentarer:

  1. Tack för fantastiska dagar uppe hos er! Nu har vi avverkat 17 timmar på tåget och kommit fram till Nässjö. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själva! Det har varit såå roligt att ha er här! Hoppas rest. tid i Sverige blir bra! Kram!

    SvaraRadera