Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 13 april 2011

Sefanja 3:17

Efter en lång arbetsdag, vill jag sluta med ord av profeten Sefanja. Efter veckomässan i kväll så möttes vi ett 10-tal personer och planerade den Keltiska mässan som vi ska ha den 1 maj i Porsökyrkan. I slutet av den samlingen lästes detta gammaltestamentliga bibelord, som vi alla får ta till oss av:

...var inte rädd,
låt inte händerna sjunka i missmod.
Herren, din Gud, bor hos dig,
hjälten och räddaren.
Han jublar av glädje över dig
i sin översvallande kärlek.
Sefanja kap 3 vers 16, 17

Tänk, att det finns någon som jublar av glädje över dig och mig! "Han gläder sig över dig med lust och tiger stilla i sin kärlek" stod det i den gamla översättningen, om jag inte minns fel...

Med de orden vill jag önska en god natt och en ny god dag!

Foto:B.R. Från Sjukhuskyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar