Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 26 november 2012

Kalas

Anledningen till festen, som jag skrev om igår, är att min mamma fyller jämt om några dagar. 80 år!
Trots omständigheterna i vårt eget hus, så blev det en mycket bra eftermiddag och fest!


Vi åt god mat på den "anrika" restaurangen Panelen. Mamma som är liten i maten - i motsats till sin dotter - åt upp allt!


Till mammas stora överraskning kom styvdotter I med sambo upp på snabbvisit.


Det är tur att det finns resurser i familjen, eftersom vi inte kunde vara hemma hos oss, så kunde vi alla samlas på min brors kontor och äta tårta och gratta lite mer personligt.


Vad var det i paketet?



En laptop! Min tuffa lilla mamma! Yngsta barnbarnet instruerar lite stillsamt...


Tre generationer

Oj, då! Nu protesterar bloggen - eller vem det nu är - jag får inte sätta in fler bilder, säger den... då får det bli fler bilder en annan dag.

Vi är i alla fall mycket glada och stolta över vår mamma!

Mamma har alltid sett ung ut och varit ungdomlig i sitt sätt. Mamma och jag är, enligt många, lika till utseendet och till hennes glädje och min förskräckelse (speciellt när jag var ung), så har det hänt MÅNGA gånger att folk har frågat om vi är systrar - och ibland har det hänt att de frågat vem som är äldst av oss. 
Jätte-kul för den ena, mindre kul för den andra!

Konstigt att det aldrig hänt mig och min dotter!


4 kommentarer:

  1. Vilken söt mamma du har. Lika som bär är ni. Tänk när du blir äldre och någon undrar om du och Cornelia är systrar...=)

    SvaraRadera
  2. Ja tack, min mamma är söt. Tyvärr kommer det aldrig att hända.
    Däremot har jag varit med om att någon frågat om jag är hennes mormor!

    SvaraRadera
  3. Så kul att få se bilder från ert kalas - och det ser ut att ha varit trevligt, trots allt! Och vilken fin present! Jag ska ringa henne idag och gratta.

    SvaraRadera
  4. Hörde att du hade ringt till mamma idag (onsdag). Hoppas att du har det bra i Stockholm. Kram!

    SvaraRadera