Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 13 november 2012

Be strong when you are weak


Den här tavlan ska jag önska mig till julklapp, eller köpa mig själv...
och memorera varje dag
eller - 
det kanske jag inte behöver...
Det är ju precis det här jag kämpar med,
med mig själv varje dag.
Varje dag.

(Tavlan finns att köpa på URBANSTORE, Boden)

---------

På begäran (ingen nämnd och ingen glömd :-)) kommer här ett par bilder från vårt nytapetserade vardagsrum. Jag som älskar vitt har valt en svartmönstrad tapet! Det är också mod att våga bryta sina vanliga fåror - eller vansinne!


Kuddarna från URBANSTORE

Dessutom har jag köpt en cerise kudde och en röd kudde + en mindre kudde med både cerise och rött och orange på (syns inte så väl på bilden) - inte heller helt likt mig - jag är kanske rätt modig ändå...?! Det ska bli lite mer färgklickar (gardiner mm) så småningom. Våra ljusa möbler gör sig faktiskt bättre nu med den mörka tapeten. Vi är nöjda. Dessutom är taket och golv- och taklister nymålade. Nu håller Owe på och målar dörrarna till vardagsrummet vita - det passar inte med ljusblått...

Vår son har idag landat i Kapstaden, imorgon bittida går han ombord på båten och ska jobba i fem veckor - sen kommer han hem till oss och då är det jul!

P.S. Man får vara svag och rädd också ibland - ja, även "segerrik".

3 kommentarer:

  1. Javisst, är du modig!
    Får mig att tänka på textraderna:

    Don't be afraid to be weak
    Don't be too proud to be strong
    Just look into your heart my friend
    That will be the return to yourself
    The return to innocence

    "Return to innocence" - Enigma

    SvaraRadera
  2. Blev jättefint med kontrasterna =) Det viktigaste är ju att ni känner er nöjda. Man får även vara svag och osäker både i våra yrkesval och privat men förstår dina tankar.

    SvaraRadera
  3. Tack Maria och Irene. Man kan fundera på vad svaghet, styrka, mod är. Kanske inte alltid vad vi tänker...

    SvaraRadera