Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 6 november 2012

Ett stråk av vemod




Ett stråk av vemod drog genom min kropp
när jag såg dig
Jag visste att vi hade träffats förut
men var?

Du hade redan då tagit plats i mitt hjärta

När vi sedan hamnade vid samma bord
vaknade minnet till liv...

Din röst och dina ögon sa samma sak nu som förra gången
- men med lite mer hopp
-
det gladde mig

(B.R. Okt 2012)



Otroligt vackert på förmiddagen idag.
Båda fotografierna är ifrån väg 97, strax utanför Boden, mot Luleå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar