Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 21 november 2012

för ALLA...

Från Älvsby Folkhögskola, kapellet


Klockan är mycket och jag har en lång arbetsdag imorgon.
Vill bara dela ett bibelord som varit i centrum idag när vi varit på en studiedag på Älvsby folkhögskola om "Gudstjänst med olika kristna". AFFI Arbetsgruppen för flykting- och integrationsarbete i Luleå stift var med och arrangerade dagen.

Bibelordet är ifrån Markus evangelium kap 11 vers 17:

Jesus sa:
Står det inte skrivet:
Mitt hus skall kallas ett bönens hus för alla folk?
Men ni har gjort det till ett rövarnäste.

Det var just detta att kyrkan ska vara till för ALLA. Alla folk. Hur öppnar vi upp för det?

Det är också en del av ämnet för Samtalskvällen om Framtidens kyrka i Porsökyrkan imorgon kväll kl 19. Alla som är intresserade är välkomna att vara med och delta. Alla tankar, idéer, funderingar mm är viktiga inför formandet av en gudstjänst för ALLA. Alla kanske vi inte kan nå, men så många som möjligt...


-------------------------------------

Det har varit en dimmig och grå dag idag. Min son upplever något helt annat i Afrika mitt ute på havet.... du kan läsa om det på inlägget Sol, sol, sol. Lite avundsjuk kan jag ju bli... 
Min sons blogg 

2 kommentarer:

  1. På något sätt så känns din sons ord hoppfulla i det här mörkret!

    SvaraRadera
  2. De verkar ha det varmt och skönt våra barn =)

    SvaraRadera