Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 13 juni 2012

SOMMAR!


I dag kom sommaren. På min tredje semesterdag.


Så välgörande och ljuvligt. Om än med smutsränder under naglarna.


Nu slår blommorna ut på vårat lilla äppelträd. Träd känns lite för stort att kalla det för... 
så tunn och ynklig, "upprepad" och omplåstrad.
Men dock.




I kväll när vi kom in, så var vi sugna på någonting gott. Då gjorde jag något eget kalorisnålt och snabbt av det som fanns tillgängligt: Stekte i stekpanna rabarber i tärningar, fiberhavregryn och vanliga havregryn, solrosfrön, en gnutta socker och lite olja. Till detta tog vi några jordgubbar som var kvar från igår och keso. Det blev faktiskt riktigt gott, kan naturligtvis varieras i det oändliga.

Må solens strålar
värma dig om dagen.
Må månens sken
omsluta dig om natten.
Må Gud ständigt
hålla dig i sin famn,
bevara dig från fruktan, 
skydda dig mot skada,
välsigna dig med kärlek 
och skänka dig sin frid.
från IONA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar