Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 9 juni 2012

Se på myran, du late...


I dag har vi varit i stugan större delen av dagen och framför allt bränt skräp.
Det är faktiskt en härlig känsla. 




 Högen fylldes på allt eftersom. Vi blev allt mer frimodiga.





Tänk så fantastiskt att en del av ens skräp faktiskt kan förintas och helt försvinna!
Mera sånt!



Vi har en stor och hög myrstack på tomten. Vi (min man och jag alltså) har mycket att lära av myrorna!
De är verkligen flitiga!

Gå till myran, du late,
se hur hon gör och bli vis.
Hon har ingen härskare över sig,
ingen fogde eller furste,
ändå skaffar hon föda om sommaren,
samlar sin mat vid skördetiden.
Hur länge ska du ligga du late,
när skall du vakna och stiga upp?
                                                        Ordspråksboken kap 30 vers 6-9



Till slut var det dags att åka hem och - precis som grannarna - äta kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar