Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 19 juni 2012

I dag 19 juni för 30 år sedan


 I dag firar vi 30-årig bröllopsdag. Tänk...! 30 år!



En solosång som sjöngs på vår vigselgudstjänst var Nils Ferlins I folkviseton:

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt, 
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min är lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.


Om någon är intresserad så berättade jag en del om vår bröllopsdag förra året, inlägget den 20 juni 2011.

4 kommentarer:

  1. Åh, ni är så otroligt fina på de här bildern! En 30-årig bröllopsdag är verkligen något att fira och jag önskar att ni får MÅNGA fler år tillsammans. Kram!

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt fina.
    Torun

    SvaraRadera
  3. Underbar fin bild! 30år! Grattis och många fler år!
    Denna vackra Nils Ferlins visa sjöng min man till mig på bröllopsdagen!

    SvaraRadera