Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 24 juni 2012

Resan fortsätter


Som jag redan berättat så firade vi midsommar i Trosa hos min kära syster och hennes sambo. Det är alltid roligt att träffa dem. Även om min syster och jag inte är riktiga systrar - vi blev "styvisar" först när jag var 22 år och bodde hundra mil ifrån, så tycker jag att det känns som vi är riktiga systrar. Vi har gjort en hel del tillsammans och kunnat prata om mycket, delat både glädje och sorg. Jag är så glad att hon finns! Som barn önskade jag mig alltid som julklapp och födelsedagspresent en lillasyster. Tänk att jag faktiskt fick det till slut! Jag har fått fler fina styvsyskon, men inte lärt känna på samma sätt som min syster i Trosa.


De bor i ett sådant läckert och fräscht funkishus med en fin trädgård. De är båda duktiga på och intresserade av växter. Mina foton gör inte deras trädgård rättvisa.


De har dessutom utsikt över en vik av havet. Systers sambo är fågelskådare och har stor glädje av utsikten. Kikaren finns alltid inom räckhåll.
Havsutsikt är alltid en levande utsikt. Föränderligt. Det skulle jag själv inte ha något emot att ha... Men det finns inget hav i Boden :-(





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar