Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 18 april 2012

Skriva för skrivandets skull

Jag vet inte alls vad jag skriva om ikväll. Egentligen ska jag kanske låta bli då...
Att prata bara för pratandets skull är jag inte så förtjust i och det borde gälla skriva för skrivandets skull också...

Det är inte så att jag inte har tankar och funderingar i huvudet. Vi har haft höstplanering i stort sett hela dagen - och då blir det ganska fullt i min lilla hjärna... Det är mycket vi vill, men det gäller att vara kloka och inte ta i mer än vi orkar och klarar av...

Efter lunchen fick jag besked om att mina planer för helgen blivit förändrade - hur ska jag göra nu då?! Vad är bäst? Det grubblar jag på nu...
Arbetsdagen avslutades med ett vigselsamtal.

I morse när jag körde till Petrigården där vi varit samlade idag, var jag glad för att jag hade vinterdäcken kvar på bilen, det var ganska spårigt och halt. Det har kommit en hel del snö de sista dagarna. Vit, ren snö på marken och rimfrost på trädgrenarna - det som jag tycker är så vackert i januari och februari, men samma syn i mitten av april är konstigt nog inte lika vackert! Allt har - verkligen - sin tid.

Och nu är det tid för att vila ögonen. Ena halva ögat är rött, det har varit det en månad nu, jag skulle kanske kolla upp det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar