Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 9 april 2012

En Annan-dag




I dag är det en annan dag, Annandag Påsk. 
Jag är glad för dagarna förra veckan. Inte precis några stilla dagar, men mycket fina, tycker jag.
Många gudstjänster. Gudstjänster med nattvard, mycket fin musik, konst, rörelse, drama...

Men nu är det en annan dag, som sagt. En ny vecka. 
Jag är ledig idag och imorgon. Och sådana dagar behövs också... Vila.


Vi har nu besök av dottern och hennes kille. Underbart att ha dem här!
När de idag for iväg på en utflykt så åkte Owe och jag till stugan. 
Vi hann vara ute en liten stund i solen, 
annars var vi inne och gjorde mest ingenting...
somnade i var sin fåtölj...
läste lite...

En annan dag ser det ut på ett annat sätt.
Men idag behövdes det vara så här...

Nu ska jag fika svartvinbärskaka med familjen.

1 kommentar:

  1. Inte dumt med annandagar. De är kravlösa och slappa i jämförelse med övriga helgdagar, de behövs verkligen! Vi har vår annandagpåsk framför oss, då brukar vi träffa släkten i byn och knäcka ägg. Slappt, trevligt, kravlöst...

    SvaraRadera