Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 25 augusti 2011

Kyrkans Fjällgård i Jäkkvik

Jag är på Akvarellkurs i Jäkkvik. En gudomligt vacker plats. Oavsett väder, så  fascineras man av alla former, ljus och färger.



En akvarellkurs innehåller många moment. Ett sådant är s.k. spegling. Det är när man försöker måla av när himmel och det som finns på land speglar sig i vattnet. När vattnet är stilla och lugnt. Det kan man ofta se på både morgonen och kvällen här. 

Ett exempel på spegling en kväll vid gården.

Det går jätte-segt att lägga in bilder här och nu...
Jag återkommer och brättar och visar mer bilder vid tillfälle.

Hur som helst är det ett fantastiskt ställe att vara på, en inspirerande kursledare och trevliga kurskamrater.

1 kommentar:

  1. Ser ut att vara en jättefin plats! Ska bli spännande att få höra mer om kursen.

    SvaraRadera