Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 30 augusti 2011

Akvarellkurs i Jäkkvik

Måste börja med att kommentera mitt förra inlägg. Jag skrev om att våga stå för det man gjort, våga visa utan att jämföra sig med andra - och så lägger jag ut bilder på vad andra målat och inte mina egna! Så inkonsekvent! Så typiskt mig, jag vill mer än vad jag klarar av...

Här hänger några av mina målningar...

Akvarellkursen som jag varit på var måndag till fredag. Vi var ungefär 10 stycken deltagare från övre norrland. Vi hade lite olika erfarenhet av att måla med akvarell. Vi satt allra mest i matsalen på Fjällgården och målade, som hade bra ljus och vacker utsikt. Men vi var naturligtvis ute också, det bara måste man när man är där - målade, fotograferade, promenerade... Det fanns många motiv att bli inspirerad av.


En solig dag satt jag här vid vattnet, Hornhavan, och målade. Det var så otroligt skönt och "helande" på något sätt. Vi fick olika uppgifter av vår kursledare, Kaijsa, men fick också måla fritt.

1 kommentar:

  1. Det är så vackert så det nästan gör ont i hjärteroten! Kan förstå att den som kan måla blir inspirerad och "helad".

    SvaraRadera