Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 14 maj 2015

Himmelsfärd


I går kväll flög jag ner till Stockholm till min dotter Cornelia och hennes sambo. I dag har Cornelia och jag gjort en himmelsfärd till Berlin via Köpenhamn. En himmelsfärd som icke går att jämföra med Kristi himmelsfärd. Vår himmelsfärd var bara strax ovanför molnen. Resan är en presesnt som jag har fått. Så kul att få resa med min dotter! Utan henne hade jag inte tagit mig så långt idag...


Inte långt ifrån hotellet som vi bor på finns Checkpoint Charlie. En av gränsövergångarna som var mellan Öst- och Västberlin.


Inne i kuren. Kontrollen var stenhård.
Mannen på fotot är Dr Rainer Hildebrandt.



Vi har redan ikväll hunnit se att bara i närheten av där vi bor finns mycket att se och lära. Nu gäller det att kunna välja vad vi ska se de här dagarna. .. Tanken är också att prioritera vila, caféer och snack. Helst lite sol också. Nu ska vi dock välja sängen. Vi ser fram emot en ny dag... Hoppas att du också kan göra det.


God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar