Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 17 maj 2015

Fredag i Berlin


I fredags var det soligt och fint i Berlin. Vi var bl.a. ute med en sigthseeingbåt. Det fanns många att välja bland. Olika turer, olika länge. Vi valde en timmes tur i Berlins centrum. Vi fick se många betydande hus, gamla som nya. Här är bara några foton från den turen.



Berliner Dom




När Cornelia och jag summerade dagen var vi glada och nöjda med det vi hade fått se och varit med om. Men båda tyckte vi att den bästa stunden på dagen var när vi satte oss ned tillsammans med många andra vid kanalen och vilade, vände ansiktena mot solen och småpratade. Det var också roligt att se på alla människor som rörde sig däromkring. Så många olika nationaliteter, olika stil, olika åldrar...  Ibland är det allra enklaste det bästa.




Nu är det söndag och solen lyser. Vi ska göra vår sista hela dag i Berlin. Det blir intressant att se vad dagen kommer att ge oss för upplevelser... Hoppas att mina läsare också får en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar