Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 29 november 2013

Födelsedagskalas


Efter min arbetsdag i Porsökyrkan körde jag till
min mamma och hennes man
för att gratulera mamma Astrid, som fyllde år i går.
En underbart vacker ros-bukett hade hon fått av sin man.



Här sitter hon i sin nya fina soffa. 
Mycket skön att sitta i och luta sig mot de skinnklädda nack-kuddarna.
Från Urbanstore. Förstås.




BOKEN OM LIVET
Ett liv;
en bok
med sidorna fyllda
av dagar:
Dagar av
kamp och glädje
möda och lovsång
strålande sol
och svalkande skugga
men mest det vanliga grå.

Sida upp och sida ner
att läsa
om händelser och episoder
stora rubriker
och finstilta rader.
Ett liv; en bok
om Guds nåd;
"solskimmer
över minnesbladen".
Astrid Hollingby Almroth


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar