Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 25 november 2013

Snabbvisit i Stockholm

Vi har varit och hälsat på Cornelia i helgen. Såå roligt!


Äntligen fick vi se hennes lilla tillfälliga stuga (17 kvm) som hon bor i. Vägen dit känns inte så lustig med tanke på överfallen som varit i närheten. Men säkert vackert i dagsljus och i sällskap. Det känns dock bra att hon bor på samma tomt som hyresvärdarna och de är vänliga nog att visa henne praktisk omsorg och trygghet. Toppen!


I stugan har hon allt hon behöver. Den var mysig. Det enda var att det var lite kallt på golven, så vi köpte som namnsdagspresent på Astrid-dagen (på onsdag) ett par tovade tofflor på Life. Jag tycker att de var fina!

På söndagen var vi på ett par visningar i Jakobsberg på två mindre lägenheter. Det var spännande. Men vilka hutlösa priser! Inte lätt - det är så mycket som ska stämma. Förutom lån och månadsavgift, så ska det finnas bra kommunikationer framför allt till jobbet och är man två då ska det passa båda någorlunda, en skapligt trygg väg till tåg eller buss osv

På tal om boenden, så kan jag inte låta bli att kommentera de oerhört flotta husen vi gick förbi på väg till Cornelias stuga. Alla de nya husen hade fönster eller snarare genomskinliga glasväggar hela sidan ut mot gångvägen som vi gick. Trots att det ändå var 50 meter från huset såg man hela möblemanget, alla vackra och dyra lampor, soffgrupper och tjusiga kök, och allt de gjorde därinne! Hur kan man vilja ha det så?! Inga gardiner, inga växter, inget som skymde insynen. Hur kan man leva ett naturligt hemmaliv så offentligt och öppet? För mig är det helt obegripligt! Men lyckligtvis behöver jag inte bo så.


På en 3-butik på Kungsgatan med digitalskärm i fönstret fick vi se Cornelias första jobb på 3.


Cornelia har aminerat till 3:s julkampanj.


Stolt som förälder måste man förstås ta kort. Lite skämmigt för Cornelia...
Bilderna är förstås rörliga, men det syns ju inte här...



3 kommentarer:

  1. Det är allt mindre som är privat nu för tiden. Jag tänker på bloggar som är som öppna dagböcker, foton och texter som läggs ut på sociala medier osv. Det personliga är inte personligt för många längre. Och det känns inte bra. Så lätt att informationen hamnar i orätta händer. Lite hemligheter måste man få ha och integritet är viktigt för att må bra i det långa loppet, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt hon har det! Man får vara stolt över sina barn =) Roligt med hennes jobb!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Maria; "integritet är viktigt för att må bra i det långa loppet".
    Ja, Irene, Cornelia hade det mysigt i sitt lilla hus. Ja, jag tror också att man får vara stolt och glad över sina barn.

    SvaraRadera