Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 14 november 2013

Min dag



Min dag började i kyrkbyn. 
En snabbis till kyrkstugan.
 Medarbetarsamtal med min verksamhetschef.
En timmes arbete vid datorn.



Sedan ett hembesök i Avan.
Fotot är ifrån färjelägret.
Jag trodde inte att färjan gick fortfarande. 
På vägen dit körde jag runt (dessutom en extra runda, 
för jag var dum nog att tro på GPS:en mer än mitt förstånd), 
men vägen därifrån åkte jag med färjan.



Det är så vackert vid färjelägret. 
Jag var glad att jag hade några minuters väntetid.



Sedan till arbete i Porsökyrkan.
När jag skulle åka hem låg ett vackert Fredsträd på golvet och torkade.
Det var Marjolein som hade skapat det (inte Gud den här gången).
Det ska hängas upp på söndag då vi har vår Internationella dag i Kyrkan
med temat fred. Då kommer det att hända en del med trädet, 
kom gärna och var med.



Väl hemma hade taket i köksdelen börjat ta form.



Kvällen ägnar nu Owe åt att skruva ihop köksskåp, 
det blir allt fler och fler färdiga.

Själv skall jag ta mig an den stora grapefrukten som ligger här intill mig.
En bra dag.

Hur skulle dina bilder ha sett ur för den här dagen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar