Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 26 november 2013

Enjoy your time here. You are almost there.



På flygresan hem igår satt jag och tittade på den här texten,
som hängde på stolen framför mig:

"Enjoy your time here. You are almost there".

Det finns ganska mycket visdom i de orden.
Jag tänker på att vara närvarande nuet
- och om möjligt njuta av det.

Samtidigt leva medveten om att jag snart är "där".

DÄR
kan vara ett (res-) mål av något slag
eller
att komma hem i någon betydelse.

Det kan handla om något som jag ser fram emot
eller något som jag oroar mig för.

o.s.v.
mina tankar gick vidare ...

Men vad tänker du?
Vart är du på väg
och vad kan du ta vara på, glädjas åt under vägen,
just nu?

Enjoy your time here. 
You are almost there.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar