Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 1 november 2013

Vad har jag då för hopp?


Boden



I mina predikoförberedelser inför söndagens gudstjänster har jag den gammal testamentliga texten från Job som utgångspunkt:


Vad har jag då för hopp,
vem kan skönja någon lycka för mig?
Går hopp och lycka med mig till dödsriket,
skall de följa mig ner i mullen?
Job 17:15, 16 Bibel 2000


Trots de mycket gamla orden, är frågorna aktuella för många människor också idag.



Gammelstads kyrkogård



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar