Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 19 november 2013

Tisdagsledigt



I dag har jag varit ledig. Haft sällskap av elektriker hela dagen. 
När de hade gjort sin dag gick jag till min bror en stund på Urbanstore. 



Kikade runt... Finns många bra julklappar.



"A smile is the best makeup to wear"



Roliga glas.







Lite speciell lampskärm



Det är roligt att titta. För min egen del får det stanna därvid just nu. 
Jag får så mycket nytt ändå genom vår renovering.
I dag har ugnen kommit på plats.



Sneda och vinda foton blev det idag.

Ofta får jag glädjas över att mina barn trivs bra med sina liv och på sina jobb. Mycket bra personalpolitik verkar det vara på de två helt olika jobben. Det är värt mycket!

Ikväll har jag fått SMS från Christofer som imorgon tar sig från sitt jobb ute på Medelhavet hem till Sverige. Snart får vi träffa honom!

En oro gnager dock i magen när jag hör om upprepade vålds-attacker av kvinnor av en yngre svensk man i de områden som min dotter bor i. Ikväll tvingade jag henne att ta en taxi hem. Usch! Måtte de få tag i honom snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar