Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 24 juli 2013

Strömsholm

 

I lördagskväll var Owe och jag och promenerade i Strömshom, vid Strömsholms slott.

 

 

Det är en vacker plats där vi gått många gånger förr. Jag minns hur jag fascinerades - när jag var ny i de här trakterna - av de stora träden, som jag som norrbottning inte var van vid; Ek, Al och Lind. Kan känna att jag saknar dessa vackra träd i Norrbotten.

 

 

 

Plötsligt när vi strosade runt där i Strömsholm i lördags fick vi se en bäver ta sig ned i vattnet och ytterligare en gång till - tyvärr hann vi inte ta något foto. Allt gick så tyst och fort!

 

 

Här står Owe och hoppas på en chans till - men bävern visade sig inte mer den här vackra kvällen.

 

 

Igår var en lite speciell dag för oss, men det får jag berätta om en annan dag, för nu ska vi sova för att orka fortsätta köra norrut och hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar