Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 12 juli 2013

Louise Hoffsten och Vera Vinter



I går kväll åkte Owe och jag in på Hamnfestivalen i Luleå några timmar och lyssnade på häftiga kvinnor; båda starka och ljuvliga på olika sätt.

Louise Hoffsten

Louise Hoffsten framträdde på Hamnscenen en timme. Hon hade lite blandad repertoar från sina många år som artist. Jag gillar hennes röst och den känsla hon förmedlar.




Duktiga musiker hade Louise Hoffsten med sig och själv spelade hon också munspel.
(Fotografierna på Louise Hoffsten med musiker har Owe tagit med teleobjektiv).


Sedan gick vi direkt vidare till scenen i Stadsparken där Vera Vinter med sina musiker framträdde.


 Jag har hört talas om Vera Vinter - och läst flera mycket goda recensioner om henne (och känner hennes syster, som är en kollega till mig), men inte lyssnat till henne tidigare. Jag blev inte besviken!
Vacker röst, fina texter och verkar behaglig till sin person.



 Vera Vinter kommer från Stora Lappträsk med sina ca 15 invånare, därifrån flyttade hon till Stockholm, som har några fler invånare. En del av hennes texter handlar om sin längtan upp till Norrbotten igen; skogen, träden, närheten till naturen, lugnet...


Tyvärr, så spelades det alldeles för hög musik från Leklandet som var i närheten, Vera Vinter och hennes musiker fick stundvis kämpa för att göra sig hörda. Jag skulle gärna vilja lyssna till Vera Vinter igen, men helst i en lugnare miljö där jag tror att hennes röst skulle göra sig ännu mycket mer!
Jag önskar henne och hennes band lycka till också i fortsättningen!

Sök gärna Vera Vinter på Spotyfy eller Youtube och lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar