Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 7 juli 2013

Sommar


Ja, så har då också min sommarledighet börjat.




Det är en lite märklig känsla, 
och inte alldeles lätt att bra stanna upp och förstå att jag ska vara ledig i flera veckor.



Jag har haft svårt att fatta att det är söndag idag, eftersom jag jobbade igår.



Första semesterplanen blev inställd. Vår plan var att köra till Haparanda-trakterna idag och vara borta några dagar. Men eftersom vi "blev med kyrkstuga" igår - helt oplanerat - tappade vi lusten att åka iväg just nu. Det blir kanske en annan dag.



O, vad världen nu är skön,
klädd i sommardräkten.
Känn i skog, på äng, på sjön
milda, friska fläkten,
ljuva dofter, fågelsång.
Mänska, höj ock du din sång!

Text: J.A. Josephson 1861
(Musik efter Mozart)
Psalm nr 751 i Den svenska Psalmboken med tillägg, Verbum, 1986

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar