Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 26 maj 2013

Några glimtar

Bara några små "glimtar" från min helg.



I går kl 12 samlades många på Centrumtorget i Boden till minne av Vatchareeya Bangsuan, som så tragiskt blivit dödad.



Här kan du läsa från lördagens Norrbottens Kuriren

Och här om minnesstunden



Klarblå himmel och solsken har det varit hela helgen.
Det har jag njutit av.



Jag har varit ledig och ensam hemma och inte gjort så mycket vettigt. Det beror på vad man menar med vettigt förstås - jag har nog trots allt gjort en del som varit bra för mig.

En av mina bröder och jag har varit en stund hos mamma i eftermiddag.
Båda barnen har ringt hem, allt verkar bra med dem - det är värdefullt!

Jag har (på bloggen) uppdaterat länken till Cornelia till höger,
nu är den aktuell.
Du kan också se den här

Jag har försökt fotografera våra få tulpaner.
Jag fick inspiration från en annan blogg, som jag läser ibland  Pettas blogg , 
hon har alltid så vackra fotografier.

Jag vet inte om jag hade fel inställning på kameran, men de blev lite konstiga, lite "akvarelliska". Även om jag inte kan ta lika fina fotografier som Pettas så tycker jag att de blev lite läckra ändå. Färgmässigt.



En god och meningsfull vecka tillönskas dig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar