Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 18 maj 2013

Kusinträff

Det här inlägget är mest intressant för mina släktingar på mammas sida.

Jag är alltså just nu i Alingsås-trakten där jag har många av mina kusiner.

Vi har varit ganska många kusiner, tyvärr är en del borta nu.

Jag har tillsammans med mina bröder och några tjejkusiner i min ålder hört till "småkusinerna". I går var det bara jag av de "små", som var med på kusinträffen. Jag tror att det gick upp för mina "stora" kusiner, att jag inte är så liten längre :-) Allvarligt talat är det lite märkligt hur man nästan kan växa ikapp i ålder ju äldre man blir.

Det var roligt att få träffas några stycken. Det är inte så ofta som vi ses, det kan bli flera år emellan.

God smörgåstårta blev vi bjudna på.

Min mamma och ett par respektive hade äran att få vara med också.

Vad tittar de så intresserat på?!

Jo, min kusin L hade tagit fram ett riktigt gammalt album som de kikade på.

Dessutom blev det lite högläsning från en dagbok som en av mina morbröder skrivit i när han var ung. Speciellt roligt var det med det gamla och högtidliga språket som man inte kopplar ihop med en tonårspojke.

Samtalen rörde sig förstås också mycket kring nutid.

Det blev en mycket trevlig och glad kväll efter en otroligt varm och solig dag.

Jag njuter av min ledighet :-)

 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att få se lite bilder! Skulle förstås mycket gärna varit med...Vi är ju inte så många kvar, så det är bra om vi kan träffas och hålla kontakten. Önskar dej fortsatt trevlig vistelse i Alingsås, jag är med er i tankarna!!

    SvaraRadera
  2. Så fin du är, Birgitta!

    SvaraRadera