Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 25 mars 2014

Ledig dag

Urbanstore

Jag har varit ledig igår och idag. I går var jag bara hemma och tog det lugnt. Målade lite, skrev, läste, tvättade och gjorde en god spenat- och grönkålssoppa. I dag har jag nästan inte varit hemma alls. 


 Urbanstore

Jag har varit hos sjukgymnasten och frissan och suttit ute i solen. Sådant där som kropp och själ mår bra av. Till det hör också att träffa min bror Urban.


Urbanstore

Enklaste sättet att få en träff med min bror är att åka till hans affär URBANSTORE (Boden). Det är alltid roligt att träffa honom, han är glad och positiv med glimten i ögat. Han har alltid haft en förmåga att se möjligheter där det i första anblicken kan se lite mörkt ut.


Urbanstore

Alltid får jag del av det nya som kommit in i butiken. De här händerna t.ex. från Hay. Ett märke som har många roliga och annorlunda saker.


Urbanstore

Jag har en bror till, som det också är roligt att träffa. Men han bor i Piteå så vi träffas inte lika ofta. Jag kan skymta honom ibland när jag är i Luleå. Han kör nämligen buss mellan Piteå och Luleå.
Här kommer lite fler foton från Urbanstore.





Det ska bli spännande att komma till butiken nästa gång. Då kommer det att se annorlunda ut. När jag var där höll de på och flyttade runt på möblerna. Och mer nytt är på väg in...




Observera den fina spegeln ovanför soffan.

I morgon är det arbetsdag igen. På kvällen ska vi ha Kafé i Porsökyrkan. Sjukhuspräst Stefan Widman kommer och sjunger sina egna sånger om tro, tvivel, hopp... Det blir säkert en fin kväll!


Nu ska vi göra våfflor!

2 kommentarer:

  1. Åh, det finns så otroligt mycket fina saker i Urbans affär! Önskar jag kunde göra ett nedslag där...

    SvaraRadera
  2. Ja, det önskar jag med att du kunde! Vad kul det skulle vara - för då skulle du väl komma hem till oss också?!

    SvaraRadera