Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 13 mars 2014

Bortom


I dag har jag tänkt på människor som jag har träffat, kortare eller längre tid, där vi egentligen varit väldigt olika varandra. Vi kanske inte ens har talat samma språk. Men hur vi ändå, bortom allt det yttre, kunnat mötas på ett annat plan - och det kan värma och glädja länge efteråt. Sådant fascinerar mig!





BORTOM
Vi talar inte samma språk
vi spelar inte samma instrument
vi målar inte med samma färger

men någonstans
bortom
möts vi
i ord, musik och färg

inom

och befruktar 
varandras liv
B.R.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar