Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 6 mars 2014

Folke



Alla Helgona kyrkan, Nyköping



Mor och far längst till vänster och faddrar till höger

I lördags hade jag glädjen att få döpa min styvsysterdotters son,
Folke.



Förbön för lille Folke.



Folke har precis blivit döpt.

Folke är en mycket godmodig och harmonisk kille,
med glimten i ögat och nära till skratt.



Det var mycket fin sång på dopgudstjänsten. 
Här är det Folkes moster Matilda Mård som sjunger. 
Matilda ägnar en stor del av sin tid till sång och musik och
sjunger mycket vackert, tycker jag.



Fina familjen Emelie, Philip och Folke.
Jag önskar hela familjen allt gott!
Jag tror att Gud vill vara med dem och dela var dag.



Efter dopgudstjänsten var det en glad och trevlig fest 
i Församlingshemmets Birgittasal.
Det var roligt att få träffa släktingar och vänner och f.d. grannar 
liksom nya bekanta.



Mycket gott bjöds det på.



Det här inlägget får avslutas med en bild på Folkes moster Julia,
som också är fadder och medverkade i dopgudstjänsten 
med att recitera en fin dikt.
Julia är en mycket duktig fotograf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar