Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 23 april 2013

Nostalgi

Känner mig nöjd med den här dagen, fått några saker gjorda som jag tänkt länge. Skönt!

I dag när jag letade efter ett häfte i en av bokhyllorna hittade jag några riktigt gamla fotografier mellan böckerna.



Mamma och jag.
Visst är hon söt, min mamma? Så ung!


Den här bilden minns jag inte att jag sett förut. 
Blev så glad när jag hittade den.
Jag har inte så många foton på pappa. Härligt att han ser så glad ut!

Observera plasten i soffan. Var de rädda att jag skulle kladda ner?
Ja, de var de nog. Men plasten följde med länge under min uppväxt. 
Det här var "finrummet" och finsoffan, som man skulle vara rädd om.
Den där soffan hade vi så länge pappa levde, det fanns en fåtölj till också.
Minns dem mycket väl.



Jag minns dyschan också, den hade vi också kvar så länge pappa levde. 
Vi flyttade efter hans död och köpte då en del nya möbler.
Min mellanbror och jag sov i den här dyschan under vår uppväxt.
Jag ser inte helt nöjd ut. Har aldrig gillat att bli fotograferad.



Men mat har jag alltid gillat!




Fotografierna låg i en vacker pappers ram/pärm, vet inte vad jag ska kalla det för. Det var fin sirlig struktur på det grova pappret. T.o.m. det tunna skyddande pappret över fotona var mönstrat. Tänk så påkostat. Det blir lite roligare och vackrare än att bara sätta in sina digitalfoton på datorn.

Ja, det blev en nostalgi-tripp ikväll.


2 kommentarer:

  1. Ja, så söt hon är din mamma! Och du också! Tänka sig man ser faktiskt att det är du fastän du är en liten bebis!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att se foton på din pappa, vet inte om jag har sett honom på annat än något bröllopsfoto. Gillar särskilt bilden där han ser så glad ut!

    SvaraRadera