Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 8 april 2013

Medelhavsdoft

Parfymdestillator

I lördagskväll kom Owe hem ifrån Nice. Trevligt att få sällskap i huset igen! Han hade med sig ett par tvålar och en hudkräm som luktade gott till mig från Fragonard Parfumeur.


Parfym, gamla doftessenser

Tillsammans med ressällskapet hade han varit i Grasse, ca 3,5 mil från Nice på "Parfymfabriken" där.
Förutom att det luktade gott så var det mycket vackert att titta på.




Ikväll har jag tittat på hans bilder och jag får verkligen en längtan efter vår och sommar! Även om våren också var sen där, liksom i Sverige, så är skillnaden stor mellan Norrbotten och Nice. Jag har suttit påpälsad en stund ute i solen idag. Det är inte särskilt varmt i luften, men sitter man i lä, som jag gjorde, kan man låtsas en stund att det är sommar. 




Fotografierna är förstås tagna av Owe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar