Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 9 april 2013

April april



Ibland när man ger tankar och reflektioner tid att få arbeta i sin egen takt 
kan vissa pusselbitar i livet trilla rätt 
och en bild, ett sammanhang, en orsak blir synlig.
Så har det varit för mig idag.



Jag tycker att det går bra att tänka när man promenerar.
Jag tänker mycket i bilder och 
då kan också naturen vara till hjälp att finna insikter.



April är en månad full av bilder.
Här finns både den vita rena snön och högar av smutsig snö.
Asfaltsvägar, snövägar, isvägar, spruckna och leriga vägar.
Snöfall, regn, blåst, sol och skuggor. Det kan skifta fort.



Skare som bär långt eller snö man sjunker djupt ner i.



När tankarna krackelerat färdigt, brutits och smälts
kan något nytt visa sig levande och starkt under ytan.


 
Eller åtminstone att man hittar en förklaring,
eller ett förhållningssätt...

1 kommentar:

  1. Alltid så vackert med naturens brytpunkter för ny årstid,lite som livet ibland kämpigt ibland vackert o lugnt. Ser att Owe haft en bra resa också till mer vårliga trakter.

    SvaraRadera