Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 5 juli 2012

En tillbakablick

Så har vi - under mina sista semesterdagar - fått uppleva sol och värme. Skönt! Vi håller på här hemma med en del inne- och utearbete, sitter ibland en stund i solen, läser, "skördar" sallad, dill, gräslök... Inget speciellt att skriva om. Men semester!

Vi har många foton från våran resa i Budapest i Ungern. Tänkte visa några fler bilder från S:t Istvan Basilikan (eller som den också kallas för S:t Stefan Basilikan). De är tyvärr inte helt klara, de är tagna med teleobjektiv.


S:t Istvan Basilikan ska vara den vackraste och tredje högsta byggnaden i Budapest. Den är inte så gammal, från början av 1900-talet.


Det var svårt att ta där inne i kyrkan för det var så mörkt med undantag av vissa ljuskällor som gjorde det extra svårt med kontrasterna. Längst fram stod denna Kristusgestalt.


Kyrkan är enorm med sina 96 meter i höjd. Bilderna är tagna upp mot taket.






Njä, någon riktig reseskildrare blir jag aldrig...
Tillbaka till Sverige och vardag.
Nu ska vi äta Finnerödja jordgubbar innan vi lägger oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar