Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 28 juli 2012

En snabb tripp

Befinner mig just nu i bilen på väg söderut. Det är maken som kör ;-)

Efter arbetsdagens slut igår, så körde vi iväg vid 20.30 tiden - målet var och är fortfarandeTrollhättan. Det blev en kort natt i Umeå för att sedan fortsätta nedåt landet... När jag nu skriver detta har vi en tredjedel kvar.

Utsikt från sonens lägenhet i Umeå

 

Första stoppet blev en liten nostalgitripp. Det var vid Höga kusten, alldeles vid Skulebergets fot, Veåsand.

 

Här arbetade Owe och jag på en Sommargård i kristen regi, två somrar på 80-talet som värdpar och "allt-i-allo". Även om det var mycket jobb så minns vi det med glädje. Vi fick träffa många glada och vänliga människor. Det röda huset ovan var den s.k. "storstugan" där många gäster rymdes (nu ser det ut som det är någon privat person som äger det). Nedanför ligger havet. På planen emellan var det många som campade.
 
 
Vi fick en skön stund här innan vi drog vidare. Vi njöt av solen och värmen. Ja, Owe kunde inte låta bli att gå i och känna på vattnet... På den tiden när vi jobbade här ingick det att vi skulle rapportera vattentemperaturen till VA, Västernorrlands Allehanda.

 

Det var tur att vi fick den stunden av sol och klarblå himmel för sedan mulnade det på och nu regnar det för fullt när vi precis passerar Fagersta.

Medpassagerare på vägen

2 kommentarer:

  1. Välkomna till Stockholm - på måndag och om ni vill nå oss så nås jag på 08-500 21556, hittar liksom inte mobilen :-).
    Underbart med Skuleberget - vi var där förra året och då klättrade jag bla uppför Skuleberget. kör försiktigt/Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack Susanne! Vi hör av oss. De blir nog kväll... Kram!

    SvaraRadera