Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 18 juni 2011

Tack

Vi har krångel med Bredbandet, varken Tv, fast telefon eller internet fungerar som det ska...

Våran dotter är hemma och jag har fått den stora "nåden" att få använda hennes iPad! Spännande!

Jag gör nu mina sista dagar och timmar innan semestern. Det har varit intensiva dagar med begravningar, vigselsamtal, gudstjänstförberedelser, viss planering inför hösten m.m. I går kväll var jag med på ett litet, litet hörn när Spelmansstämman i Gammelstad inleddes med en konsert i Nederluleå kyrka med Eva och Bengan Larsson och Anders Hällström. Jag har ett fantastiskt spännande och varierat arbete! Så många olika situationer och människor jag får möta! Det är mer "nåd" än att få använda min dotters iPad! Det finns mycket att vara tacksam över.


Herre,
Tack för alla de små ting som jag oftast glömmer.

Tack för det leende jag fick idag.
Tack för ett vänligt ord.
Tack för en sång som jag hörde.
Tack för det som växer kring mig, gräs, mossor, stora skogar.
Tack för det som växer inom mig, en smula vishet mer för varje dag.
Tack också för minsta musen, för flugans surr, sol och skuggor, åskans muller långt, långt borta.

Tack för allt detta lilla som gör att jag känner mig så hemma i den värld som du skapat åt mig, Herre.

Ulf Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar