Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 21 juni 2011

Mulna dagar

Jag vill inte klaga, men nog känns det allt lite tungt med det ihärdiga regnandet...
Jag har knappt varit utanför dörren sedan jag kom hem från jobbet i söndagskväll. Visst, man kan absolut gå ut fast det regnar, men det lockar mig inte riktigt, om jag inte måste.

Jag går alltid med drömmar om vad jag ska göra när jag blir ledig, ofta är det bara en bråkdel som blir förvekligat - jag glömmer bort att räkna med tröttheten, som kommer som ett brev på posten (otidsenligt uttryck! Kanske som ett SMS på mobilen eller mail på Eposten ...).
Ikväll har jag i alla fall tagit fram akvarellfärgerna och lekt lite ... Det var lite uppiggande.


VÄLSIGNA, GUD, VÅRA DRÖMMAR
Välsigna, Gud, våra drömmar
lyft oss över tråkighetens mulna dagar
så att vi kan väsnas med dårar,
leka med barn,
gå på vatten
och flyga med änglar.

Ur Ordnära, Verbum, 2004

1 kommentar:

  1. Hoppas det har regnat färdigt tills vi kommer...Att måla låter som en bra sysselsättning såna dagar!

    SvaraRadera