Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 27 juni 2011

Ny vecka med nytt innehåll

Så har vi då äntligen fått tillbaka internet!
Jag har lagt in bilderna från midsommaraftonen på föregående inlägg "Traditioner". Om du går till det inlägget, så passa på och läs kommentarerna av Leif Nordenstorm och Febe Westling. Mycket kloka ord, om nyansskillnaden mellan att vara bunden och buren!



Midsommarhelgen är över och det är ny vecka med nytt innehåll. Det nya är inte bara att vi har fått tillgång till internet och TV, att det är massor av reor, utan vi har sol och värme - och det bästa av allt: Sonen och hans sambo har kommit hem! Det är underbart att ha dem och dottern hemma samtidigt!
Maken fyller år i veckan, men redan i kväll ville sonen ge honom sin födelsedagspresent för att han skulle kunna introducera honom - det var en Frisbee, en finare variant - det finns många olika sorter med olika egenskaper, har jag förstått ikväll. Nu är de iväg och spelar någonstans.
Förra gången sonen drog iväg sin pappa på "sportigheter" - det var förresten en julafton för några år sedan, så kom maken hem med en brusten hälsena och var halvt handikappad i flera månader - jag hoppas att han klarar det här bättre...





Jag avslutar med en bön av Per Harling:

Tack, Gud, för ännu en dag,
för dofterna och smakerna 
för färgerna och ljuset,
för skönhetens intryck.
Nu överlämnar vi oss själva, 
våra familjer och vänner i din trygga famn.
Ge oss alla vila och energi inför en ny livsdag.
I Jesu Kristi namn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar