Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 7 juni 2014

Picasso



En av höjdpunkterna under vår resa i Barcelona 
var ett besök på Picasso-museet.


Där fick man förstås inte fotografera annat än i in- och utgången.
Det var en gammal och vacker miljö.


Själva utställningen var mycket gedigen.
Man fick följa Picassos utveckling, 
de många olika stadierna i hans måleri.


På samma sätt som många påverkats av Picassos måleri, 
var Picasso själv influerad av den tidens trender och influenser.
Picasso hade en stor nyfikenhet och lust att pröva nya tekniker och motiv.
Det var mycket intressant!
Picasso var född och uppvuxen i Barcelona.


Här fanns förstås också en butik 
som sålde både kort och posters från Picassos målningar,
liksom böcker om honom.


Jag är glad för den bok vi hittade, 
då kan jag gå tillbaka till de målningar 
som jag tyckte särskilt mycket om.


Picasso-museet låg inte långt ifrån där vi bodde.
En dag när vi var på väg hem gick vi förbi den lååånga kön till museet.
När vi var där hade vi köpt biljetter i förväg
och fick då gå förbi den långa kön.
Det var en skön känsla ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar