Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 5 juni 2014

Museu de la Xocolata



När vi var i Barcelona för ett par veckor sedan var vi på Chokladmuseet 
Museu De La Xocolata.



 

På detta museum fick man faktiskt fotografera.
Om man klickar på bilden kan man se på fotot på kamera-skärmen.
Resultatet finns också nedan.


Alla statyerna och figurerna är gjorda av choklad!


Helt fantastiska! 


Allt var i glasmontrar
- och jag förmodar med någon form av kylaggregat.
Ovan ska föreställa Messi, känd fotbollsspelare i Spanien.
Känd över stora delar av världen, dock inte känd i min värld.




Det här barnet i brun choklad var min favorit!


På museet visades också redskap och maskiner
som använts under årens lopp.


Även de var vackra på sitt sätt.




Owe var sugen på en "liten" chokladbit.


Intill fanns också en butik med godbitar av choklad. Förstås.

Det var ett gott ställe att vara på!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar