Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 2 juni 2014

Ledig måndag

(Inte Boden. Utan Barcelona)


I dag har jag varit ute på stan i Boden med min mamma. Jag skulle vara henne till hjälp att handla lite sommarkläder. Det är roligt att få vara tillsammans så där.

Mamma och jag är lika både till utseende och i många intressen och förmodligen karaktärsdrag. Men det finns åtminstone två områden som vi är mycket olika varandra.


 (Mamma för ett år sedan på ett fik i Alingsås)


Det ena är att mamma har aldrig varit speciellt intresserad av att gå i klädaffärer, att prova och handla. Hm, lite svårt att förstå...


(Liten butik i Barcelona, Gamla stan)


Det andra är att mamma verkar som aldrig vara hungrig och sugen på mat och annat gott. Hon kan glömma bort att äta! Det skulle aldrig hända mig. Även om det händer att jag inte tycker att jag har tid att äta, så glömmer jag inte bort att det finns något som heter mat.


(Paella)

Det vore inte fel om jag hade lite mer av mammas karaktärsdrag... Tyvärr, är det mer av min pappas arv jag fått del av. Han gillade både kläder och mat.
Faktum är dock;  jag orkar inte gå i klädaffärer på samma sätt som jag gjorde när jag var ung/yngre. Inte i affärer överhuvudtaget. Att äta mat orkar jag fortfarande...


Och glass.
Här riktigt mörk chokladglass. Bland de godaste jag ätit...


Annars så har jag väl inte så mycket annat att säga idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar