Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 11 juni 2014

Besök hos dotter med sambo





Under pingsthelgen var min man och jag i Stockholm och hälsade på vår dotter och hennes sambo. Det var roligt att se deras fina lägenhet.


Vi var vid Hässelby strand och njöt av den vackra naturen.




Vi fick t.o.m. lite sol som värmde kropp och själ.



Sällskap fick vi också av både Änder och Sothöns.


På Pingstafton var vi inne i Stockholms stad. Vi var till Fotografiska och såg de utställningar som var inne där just nu. Det var flera starka utställningar, ganska dystra, får jag nog lov att säga. Men konst ska inte bara vara vackert och idylliskt. Konst vill förmedla ett budskap - och det är inte alltid "gulligt" eller bekvämt.


Det är svårt att uttrycka glädjen över att få träffa "de sina". De är de viktigaste vi äger. Ja, äger gör vi förstås inte. Men får dela våra liv med.


 Sista kvällen/natten  i Hässelby. Foto på sommarmörkret från balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar