Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 18 juni 2014

Hos Urban


I dag var jag och hälsade på min bror Urban i hans affär. Det första som mötte mig var den här fina matgruppen.


Trots att det var mycket att göra i affären - inte minst inför rean som börjar nästa vecka, på torsdagen - så tog sig Urban tid att prata med sin storasyster :-) Även min brorson, som just tagit studenten, satt ner och berättade lite om sina framtidsplaner. Roligt!


De bjöd tyvärr inte på några bakelser, men jag fick något att dricka i alla fall :-)


Urban och jag pratade om hur vi funkar på våra jobb, vad vi tycker är viktigt osv. Det var lustigt att lägga märke till att vi tänker och handlar ganska lika, trots att vi jobbar i helt olika branscher.  Vi kunde också konstatera att våra egenskaper borde flera ha. Nej, jag skojar bara! Vi konstaterade att det gäller här, som så ofta annars, att hitta rätt balans. Att välja vad man lägger energi på. Men det är inte alltid så enkelt...



Jag tycker att de har så många fina kuddar.


Tyget påminner mig om något, måste komma på vad...


En viss rea pågår redan.


Men nästa torsdag, som sagt, öppnas dörrarna till ännu många fler varor
ur URBANSTOREs sortiment, Boden.


Här håller min fina brors son R på med förberedelserna.


Innan jag skyndade mig hem, var jag tvungen att ta ett foto på den här härliga röda stolen.


4 kommentarer:

  1. Fina saker! Ska gå på rean,kanske fyndar något till Amanda & Joakims nya hem =) Får ni semester snart?

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du gör något bra kap!
    Vi har sen semester. Jag börjar 20 juli.
    Hoppas att du/ni får en skön semester!

    SvaraRadera
  3. Åh så många fina saker! Skulle lätt kunna köpa med mej halva affären hem (kanske tur man inte kan ta med sej så mycket på flyget!).Och R har blivit så stor!!

    SvaraRadera
  4. Jo, Grekland, R har blivit en lång och stilig man. Du har väl inte träffat honom på länge?
    Nej, det är väl tur att man inte kan ta med sig så mycket vare sig på flyget eller hem... Har ni planerat någon resa till Sverige i sommar?

    SvaraRadera