Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 31 januari 2014

Januarimånadens sista timmar.


Ja, då är den här arbetsveckan slut. Så fort dagarna går! Tänk, att Januari månad också gör sina sista timmar.


I onsdagskväll bjöd vi på middag för Porsökyrkans idella medarbetare. Det var drygt 40 stycken som hörsammat inbjudan. 



Det var god mat och en glad och positiv stämning. Vi är glada för var och en som på olika sätt vill vara med och bidra till Porsökyrkans verksamhet och gemenskap. Varje enskild person är mycket viktig. Det är roligt att vi är olika varandra och kan olika saker. Tillsammans blir det oerhört värdefullt och berikande.



Innan kvällen avslutades med andakt i kyrksalen fick vi njuta av dessa underbara choklad-bakelser, som bara smälte i mun.

I torsdagskväll ledde Porsökyrkans diakon och jag vår andra träff i Samtalsgrupp om sorg. Återigen blev vi påminda om vad mycket det betyder när vi vågar berätta för varandra om våra upplevelser och erfarenheter i livet. Alla har vi något att bidra med!

Nu ska jag avsluta mitt inlägg för den här gången och istället titta på TV11 på filmen "Skicka vidare", som ska vara mycket bra, enligt säkra källor :-)

Undrar just om man får äta något mer gott den här veckan? Vi fick en glass-maskin av våra barn i julklapp...

Gott slut på Januari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar