Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 18 januari 2014

Första hjälpen

Efter väg 97


Det har varit en riktigt kall dag idag. Nu ikväll är det -32 grader. Owe och jag körde till Luleå och gjorde några ärenden. På vägen tillbaka stannade vi till i kyrkbyn och hälsade på vår kyrkstuga. Vi var tvungna att se så att den inte hade frusit ihjäl. Men den verkade må bra. Den har varit med förr.



Nederluleå kyrka, Gammelstad


I går la jag in videoklippet Även äldre har ont i själen som Cornelia gjort till SKL:s projekt om äldre och psykisk hälsa med Susanne Rolfner Suvanto som delprojektledare. Jag tycker att filmen har mycket tänkvärt i sig.

Filmen nedan Första hjälpen till psykisk hälsa - äldre har Cornelia också gjort till SKL.
Är du intresserad av det här viktiga ämnet finns mycket att hämta på  här på SKL:s hemsida
T.ex  HÄR om äldres psykiska hälsa








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar