Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 19 oktober 2013

Snön faller

Ja, nu har också snön kommit till Boden. Det var vitt ute i morse.
Och soligt och vackert! När jag åkte iväg till jobbet kändes det skönt att veta att Owe hade satt på vinterdäcken på bilen igår kväll.




"Snön faller och vi med den" som texten är i Ulf Lundells låt. Ja, det är ingen omöjlighet att falla! Men i våras köpte jag "spikskor", eller icebug, så då ska jag väl klara mig någorlunda. Fast man kan ju inte ha sådana skor på sig jämt...

"Snön faller och vi med den, snön faller nog länge än. Har jag på känn".
Ja, så är det. Många snöoväder ska man hinna vara med om innan det blir vår och sommar igen.

I kväll var Vera Vinter på TV i  Alla tiders hits. Hon sjöng just Ulf Lundells "Snön faller och vi med den". Jag tycker att hon har så fin röst. Jag gillar hennes sätt att sjunga. Dessutom är hon norrbottning ursprungligen, hon kommer från Stora Lappträsk.





Owe och jag lyssnade på henne i somras på Hamnfestivalen i Luleå.





Dra neråt till 12 juli




Snön faller och vi med den, snön faller till morgonen. 
Då blir det ljust.
Ulf Lundell

Ja, det behövs faktiskt inte så mycket snö förrän allt blir ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar