Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 16 oktober 2013

Är inte ni mycket mer värda?


Måste passa på och skriva lite till om höstlöven 
innan de alldeles har blåst bort.



Tänk om vårt samhälle, kommuner, vård, kyrka
hade mer av samma tänk som vår Skapare:
att även skröpliga, svaga, döende
är vackra och har rätt att få "glänsa" och ta plats.



Ja, tänk om vi lite oftare verkligen skulle se skönheten 
hos våra medmänniskor i bräcklighet och trasighet 
- precis som vi, gång på gång kommenterar och beundrar 
 höstens sprakande färgskala.



För det är just detta som gör mig mest glad 
när jag ser de sköra höstlövens styrka,
att vår Skapare inte struntar i de förgängliga bladen, 
som snart skall ramla ifrån och förmultna.



 Utan låter dem synas och vara till ända in i det sista. 
Ja, de har t.o.m. betydelse för både natur och människor.
De är viktiga och värdefulla.



Jag tycker mig höra Jesus säga:
Är inte ni mycket mer värda än de?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar