Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 21 oktober 2013

På verkstadsgolvet, framför datorn eller...

Vi bearbetar saker och ting på olika sätt. En del vandrar i skogen, andra pratar och pratar, själv har jag ofta ett behov av att skriva ner mina tankar för att förstå vad jag tänker och tycker...

Hur gör du när du ska fatta ett beslut eller komma underfund med vad du innerst inne vill?

En del får bäst klarhet när de jobbar i "snickarboa", många har jag hört tycker att de tänker bäst när de bakar eller diskar. En del tycker om att gå ut i garaget och meka med bilen...


Från Hamnfestivalen i Luleå i somras



PÅ VERKSTADSGOLVET


På verkstadsgolvet
är hans hos sig själv
bland verktyg och
traktorsdelar

Tankar får sväva fritt
mellan väggar
och praktiska
göromål

Han resonerar med sig själv
lyssnar till dagar som varit;
moderns välmenande råd
händelser som blivit visdom

Medan händerna blir skitiga
och fötterna trötta av steg
klarnar bilden allt mer

hur avskedet för hans älskade mor
ska arrangeras och bli till minne









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar