Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 7 oktober 2013

Brittsommar

Boden

Jag hade lyckan att vara ledig idag och 
kunde därför gå på en riktigt vacker och fin höstpromenad.


I dag levde verkligen naturen upp till "Britt-sommar".
Det var varmt och soligt.


Mycket njutbart!


Jag blir alldeles lycklig av att få vara ute så här
mitt i en färgpalett.


På en promenad hinner man tänka mycket. 
Mina tankar var idag mycket hos min dotter, 
som i dagarna fått klart med anställning
som motion graphics designer på Tre (telekom företaget) i Stockholm. 
Vi gläds med henne! Det är inte lätt att få jobb i den branschen. 
Men nu letar hon bostad - och det är inte heller lätt!! 
Hon börjar jobba redan den 4 november - 
så känner du till någon ledig lägenhet, rum/skrubb 
eller något annat man kan bo i, tillfälligt eller på längre tid,
så tipsa oss gärna :-)


2 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till Cornelia! Nej, det är inte lätt att få jobb i dessa tider - och i en del branscher är det så klart svårare än i andra.Det är så roligt när ungdomar får arbete och när de dessutom får möjlighet att jobba inom det yrkesområde som de själva har valt! Hälsningar Birgit i Umeå

    SvaraRadera
  2. Tack för gratulationen, jag sänder den vidare :-) Ja, det känns roligt att hon får göra precis det hon vill just nu.
    Allt gott till er!

    SvaraRadera