Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 12 oktober 2013

Jag önskar mig en lönn!


Jag önskar mig en lönn, tänkte jag härom dagen när jag gick en promenad i Boden. En egen lönn. På vår tomt. Då gick jag förbi en av Bodens få lönnar. Det är inte så gott om dem häruppe. I dag tänkte jag samma sak igen, nu i Gammelstad. Utanför Petrigården i kyrkbyn står en stor och mäktig lönn. Den är så otroligt vacker! Det var någon som sa att det är den enda lönnen i Gammelstad.


Det var fler än jag som uppskattade de vackra bladen...


...en flicka plockade blad i en kasse. Det fanns gott om blad.


Tacksägelsehelgen har ikväll inletts i Nederluleå församling 
med en Sinnesromässa i Nederluleå kyrka. 
Tänk att ett hundratal människor (från barn till 80+) 
väljer att gå på en gudstjänst en fredagkväll kl 18!
Temat för helgen är Ett givande liv och jag kan inte säga annat än
att det var en givande kväll på många sätt.


En psalm som vi sjöng:
Gud, i dina händer lägger jag mig ned.
När jag går till vila är du med.
Dina händer bär mig genom rum och tid.
Jag förblir i ljuset i din frid.

Den Svenska Psalmboken med tillägg nr 769 från vers 4.
Text: A-M Kaskinen 1982, P. Harling 1966





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar